Dobré pro životní prostředí a pro image
Jak můžete ve své firmě uspořádat akci CleanWalk
Všude se mluví o znečištění odpadky. Nadešel čas něco proti tomu dělat. Jako firma můžete jednoduše podpořit udržitelnost tím, že uspořádáte CleanWalk.
Ještě nikdy jste se nezabývali tématem CleanWalk? To nevadí. Řekneme Vám vše, co k tomu potřebujete vědět.
Nyní si můžete přečíst,
- co se skrývá za pojmem CleanWalk,
- jaký užitek z toho má Vaše firma
- a jak můžete uskutečnit CleanWalk.
Co je to vlastně CleanWalk?
Při takzvané akci CleanWalk nebo také úklidové procházce účastníci procházejí určitou oblast (městskou čtvrť, park nebo areál firmy) a sbírají odpadky. Odtud je název CleanWalk (Clean = čistý, Walk = procházka). Sesbírané odpadky jsou následně odevzdány k řádné likvidaci. Tyto akce sběru odpadků organizují ekologické organizace, ale také soukromé iniciativy a firmy.
Co je dobré vědět:
Takzvaný „Littering“, tedy nedbalé odhazování odpadků, je rozšířeným problémem ve velkých městech. Nejenže zatěžuje životní prostředí, ale stojí také mnoho peněz. Například města a obce v Německu zaplatí celkem asi 700 milionů eur za čištění parků a ulic od jednorázových plastových obalů nebo nedopalků cigaret, za vyprazdňování odpadkových košů a za likvidaci odpadu.
Proto se CleanWalk firmám vyplatí
Příspěvek k udržitelnosti
Upřímně: Kdo by nedal přednost parkům a ulicím bez nedopalků cigaret, plechovek od nápojů a hromady plastů? Prostřednictvím akcí CleanWalk přispíváte k čistšímu prostředí. Mimoto si účastníci těchto akcí mohou lépe uvědomit, kolik odpadu v běžném životě denně vzniká. Někdy to může být impulz ke snížení vlastní produkce odpadu nebo alespoň k odevzdávání odpadků k likvidaci tam, kam patří.
Podpora image
Činit dobro a mluvit o tom je nejen legitimní. Je to stále důležitější v době, kdy spotřebitelé věnují stále větší pozornost tomu, jaké hodnoty firma zastupuje. CleanWalk je ideální příležitost, jak zvýšit image firmy. Akci oznamte prostřednictvím tiskových prohlášení a poté informujte o jejím průběhu na vašich internetových stránkách. Pokud budete mít možnost, nahrajte video a zveřejněte je na sociálních sítích.
Podpora teambuildingu
Akce CleanWalk posilují pospolitost. Zde se k tomu přidružuje něco, co při fotbalovém utkání nebo večerním grilování s přáteli nezažijete: pocit, že jste společně vykonali něco dobrého. To spojuje. A grilovací párty se přesto nemusíte vzdát. Uspořádejte ji jako poděkování za účast na akci CleanWalk.
To je při organizaci důležité
Vyrazit na cestu a sbírat odpadky do pytle není správná strategie pro CleanWalk s větší účastí. Všichni zúčastnění si akce více užijí, když je správně zorganizovaná. Předejdete tak i problémům. Shrnuli jsme několik bodů, při jejichž dodržení bude Váš CleanWalk naprostým úspěchem:
1. Výběr lokality
Areál firmy, městská čtvrť, nebo park? Rozmyslete si, kde chcete CleanWalk uspořádat. Na veřejných místech budete mít větší publicitu. V tom případě byste však měli zajistit, aby byla Vaše akce předem dohodnuta s pracovníky odpovědnými za správu města nebo parku. Tito úředníci obvykle nemají nic proti tomu, když jim nějaká firma chce pomoci s úklidem veřejných ploch.
2. Oslovte potenciální kooperační partnery
Většinou je lepší, když akci CleanWalk neorganizujete celou ve vlastní režii. Jinak hrozí například nebezpečí, že budete mít na konci dne nasbíranou horu odpadků, a nebudete vědět, kam s ní. Zeptejte se místní společnosti pro likvidaci odpadu, zda by Vám nepomohla se sběrnými místy a s likvidací odpadu. I zde platí, že šance na získání ochotné podpory je vysoká. Zvažte možnost oslovit další kooperační partnery, jako jsou místní spolky nebo jiné firmy. Nebo můžete na Váš CleanWalk pozvat i veřejnost.
3. Vyberte a domluvte termín
Termín naplánujte pečlivě. Stanovte jej na dobu, kdy se pracovní stres ve Vaší firmě udržuje v rozumných mezích a žádné důležité projekty nejsou těsně před dokončením. Dohodněte se se spolupracovníky, kdo se zúčastní a kdo pomůže s organizací. Informujte kompetentní orgány veřejné správy. Pokud chcete sběr odpadků uspořádat jako veřejnou akci, které se zúčastní velké množství lidí, pak jsou vhodnější víkendy nebo svátky.
4. Zajistěte vybavení
Sbírat odpadky holýma rukama není již z hygienických důvodů dobrý nápad. Navíc hrozí riziko poranění ostrými předměty a podobně. Zajistěte proto v dostatečném předstihu nezbytné pomůcky. K základnímu vybavení patří rukavice, kleště na sběr odpadků a pytle, nebo ještě lépe pojízdné popelnice na posbírané odpadky.
5. Akci náležitě propagujte
Dostatečně brzy zajistěte, aby se Vaší akci CleanWalk dostalo takové pozornosti, jaká jí náleží. Rozešlete tiskové zprávy do místních nebo regionálních novin a oznamte konání akce na svých webových stránkách a také na svých účtech v sociálních sítích. Pokud se bude jednat o veřejnou akci, rozešlete pozvánky například spolkům. Oznamte nejdůležitější rámcové podmínky, počínaje časem a místem zahájení akce a seznámením s trasou. Pokud vyžadujete přihlášení, máte výhodu v tom, že víte, kolik osob se Vaší akce CleanWalk zúčastní a kolik tedy budete potřebovat rukavic.
6. Realizace
V dostatečném předstihu před začátkem akce se setkejte s hlavními pomocníky. Vybavte účastníky potřebnými pomůckami (viz výše) a informujte je o sběrných místech. Bezplatným občerstvením zaručeně zajistíte dobrou náladu. Po zahájení nezapomeňte celou událost dokumentovat. Nejvhodnější je již během akce umisťovat první fotografie na sociální sítě a umožnit tak ostatním zúčastnit se Vaší akce CleanWalk online.
A poté?
Po ukončení akce CleanWalk máte příležitost zdokumentovat své úspěchy a udělat tak něco pro image Vaší firmy. I v tomto případě využijte všechny kanály, které máte k dispozici, a vedle textů zveřejněte co nejzdařilejší fotografie nebo videa. Při troše štěstí a dobré práci PR oddělení může o Vaší akci vyjít následná zpráva v tisku. Podle toho, jak velký úspěch Váš CleanWalk měl, není na škodu akci zopakovat.
Jak společnost KAISER+KRAFT přispívá k čistšímu životnímu prostředí
Společnost KAISER+KRAFT se pravidelně účastní akcí CleanWalk. V červenci 2021 jsme tak zahájili mezinárodní iniciativu CleanWalk. V jejím rámci si zaměstnanci společnosti KAISER+KRAFT, gaerner, Gerdmanns, Runelandhs a Takkt mohli vzít tři hodiny volna na sběr odpadků společně se svými kolegy.
Můžete si také přečíst, jak společnost KAISER+KRAFT podporuje zahradníka Jana Kleena z Wilhelmshavenu při jeho dobrovolných akcích CleanWalk.
Kontaktujte nás!
V případě dalších dotazů jsme Vám rádi k dispozici.