Marketing

Přiznání k nedokonalosti.

Reklama svět nespasí, ale může ho přimět ke změně myšlení.

Pití piva pro deštný prales, pleny pro očkování v Africe, salám vyrobený bez produkce CO2 jako všelék proti klimatickým změnám? Vypadá tak trvale udržitelný rozvoj v reklamě?

Téma trvale udržitelného rozvoje v reklamě mělo v posledních letech nejen vliv na výrobky, ale také na samotnou komunikaci výrobků. To je důvodem, proč mnohé firmy vidí trvale udržitelný rozvoj jako důležitý motor obratu a dnes připisují větší význam správnému marketingovému mixu: Protože marketing nemá jen ekologický rozměr s ohledem na omezené zdroje a znečištění životního prostředí, marketing má také sociální rozměr, pokud se jedná o lidské blaho. Trvale udržitelná reklama by proto měla být měřitelná, rozpoznatelná a lidé by měli mít možnost ji zažít − a měla by spotřebitelům nabídnout dobrý pocit, lepší svědomí a ten nejlepší výrobek.

Reklama je tedy nutná – pro nás je to ovšem reklama ve smyslu mít víc odvahy mluvit o tom, co děláme.

Tak o tom tedy mluvme: Pro nás je důležité, že omezujeme počet tištěných reklamních materiálů. Neustále rozšiřujeme naši online nabídku s exkluzivním zbožím dostupným jen na internetu, abychom omezili tištěné reklamní materiály a dále tím snížili náklady a zdroje. S pomocí nového softwarového postupu navíc ročně dokážeme ušetřit 1200 barevných tisků v rámci testování kvality tištěného materiálu. To je konkrétně 105 m2 papíru. A to, kolik expedičních cest tím odpadne, tu nemusíme dodatečně zdůrazňovat. A také elektronické faktury stále výrazněji nahrazují tradiční papírové faktury.

Ale protože zcela bez papíru to bohužel také nejde, dbáme na to, aby byly naše tištěné reklamní materiály vyráběny s úsporou energie a aby papír pocházel z certifikovaných trvale udržitelných zdrojů. Katalog KAISER+KRAFT například vyrábíme společně se společností Mohn Media Mohndruck GmbH a při tisku jsme snížili spotřebu rozpouštědel. Náš partner mimochodem již v roce 2008 získal cenu "Druck&Medien Award" jako tiskárna s největším zaměřením na ekologii v Německu. Od roku 2010 kromě toho evidujeme všechny emise CO2 našich tištěných výrobků, díky čemuž se nám podařilo získat důležité výchozí body pro neustálé zlepšování naší ochrany životního prostředí prostřednictvím používání ekologicky nezávadných materiálů a výrobních postupů. Emise CO2 a jejich kompenzace se počítají a kontrolují podle zásad ISO 14064 a ustanovení systému carbon managementu. Také budování čistě digitálních, exkluzivních značek dostupných pouze na internetu podporuje tento vývoj a postoj společnosti KAISER+KRAFT zaměřený na spotřebu menšího množství zdrojů. Koneckonců ušetří každá tuna recyklovaného papíru asi 3 tuny čerstvých vláken a každá propiska z recyklovaného kartonu nebo biologického plastu učiní firmu méně závislou na ropě.

Trvale udržitelný rozvoj znamená také vytrvalost. A tím také přiznání k nedokonalosti. Protože člověk je sám o sobě nedokonalý a jeho jednání nemůže být nikdy zcela trvale udržitelné. Ale každá snaha o to, udělat svět "zelenějším" pomocí reklamy, je dobrým a důležitým začátkem pro změnu myšlení.